2009-07-18

Sluttehelg for Einar - og mer hageprat!

På fredag hadde Einar sin siste dag i Storevatn Barnehage - fra høsten av blir det Torvmyrane. Og i dag sluttet han å bruke bleier. Førstnevnte ble markert med sjokoladekake i barnehagen, mens sistnevnte ble feiret med pannekaker med blåbær og bacon til middag i dag. Bortsett fra et lite uhell i bilen i dag, går det veldig fint å slutte med bleier - foreløpig kun om dagen.



Er ellers deilig med fri fra jobb - rolige dager og tid til å stelle og pynte litt. Vinduskarmen på kjøkkenet ble ganske koselig med noen innplukkede blomster fra hagen.



Og ute i bakgården har jeg pyntet med hvit dobbel ildtopp. Ildtopp var den første blomsten jeg noen gang anskaffet, det var på barneskolen, og den stod i vinduskarmen i klasserommet. Det var den første av en lang rekke blomster som tørstet i hjel under min omsorg. Og så sier dama i blomsterbutikken at den faktisk ikke skal ha så veldig mye vann! Får håpe jeg klarer å holde liv i denne da! Dobbel ildtopp er forresten mye mer enn dobbelt så fin som vanlig ildtopp, synes jeg! Potten lå igjen i uthuset etter de forrige huseierne.



Her er forresten et nærbilde av den røde blomsten som definitivt klarer seg fint selv om det skulle oppstå noen tørkeperioder. Jeg tror jeg skal kjøpe bare sånne og ha i de krukkene som står under tak.

Ingen kommentarer: