2008-12-25

Sarah Bernard

Takk for denne oppskrifta på Sarah Bernard! Den har gjort stor suksess her hos oss i hvert fall!

Jeg tror jeg kommer til å gjøre noen ting annerledes neste gang, nemlig:

1. Bruk ferdig kransekakedeig og stikk ut rundinger med et shots-glass. Eventuelt bruk en kremsprøyte for å sette den hjemmelagde deigen på plata. Deigen kan visst også lages ved å bruke en kraftig blender, i stedet for mandelkvern, og det er visstnok ikke strengt nødvendig å piske eggehviten.

2. Bruk en kremsprøyte for å sette fyllet på kakebunnene

3. Smelt en ekstra sjokoladeplate til sjokoladetrekket - jeg gikk nokså tom, så det ble mye klin og ikke så vakkert resultat på de siste kakene.

4. Denne fant jeg ut allerede i år: For å rive sjokoladen som skal i fyllet, lønner det seg å bruke mandelkverna!

Men at de skal lages til neste år igjen, det er nesten 100% sikkert! Nam!

P.S. Ørjan: Bildet må fremdeles vente litt...til jeg kommer hjem til usb-kabelen til telefonen min!

Ingen kommentarer: