2009-04-13

Utfordringen

Da var påska over. Over én uke med ferie, og det har vært deilig. Om noen timer må jeg gå og legge meg, og når jeg våkner er hverdagen der igjen.

Passe meningsløs aktivitet å fylle de siste timene i ferien med blir derfor å endelig svare på utfordringen fra Ørjan. Han kunne ikke dy seg for å sende meg et kjedebrev i nymotens og personlig blogg-form. Vel, jeg klarer jo ikke å la en utfordring ligge, så jeg er selvsagt med!

Regler:
* Link til den som utfordret deg
* Fortell sju personlige sannheter om deg selv
* Utfordre sju personer i slutten av innlegget ditt
* Legg igjen en beskjed i de sju personenes blogger så de blir oppmerksomme på at de har blitt utfordret.

1. Jeg er hemningsløst glad i medlemmene av min lille kjernefamilie, Lars Erik og Einar.
2. Jeg er ellers et matvrak som styres av avstanden til neste måltid i like stor grad som Ole Brumm, som alltid lurer på når det igjen skal bli mat å få.
3. Neste primærbehov som holder en jernhånd på min tilværelse er søvn. Jeg har sovet meg gjennom utallige TV- og kinofilmer, men sover til gjengjeld bedre enn de fleste mens jeg er på reise.
4. Jeg elsker å spille brettspill. En gjeng gode venner, et Settlers og en diger snopeskål - slik kan jeg tilbringe kveld etter kveld!
5. Jeg elsker i grunnen å spille spill i det store og hele. Frister du meg for eksempel med en kortstokk blir du neppe skuffet (bortsett fra at det kan hende jeg slår deg - og da må jeg selvfølgelig gni det inn, hehe). Så mer enn at jeg hater å tape, kan man vel si at jeg elsker å vinne!
6. En perfekt lørdags formiddag inneholder følgende elementer: En kanne nytrukket te, rolig musikk, interessant lesestoff og et pledd rundt bena mens jeg krøller meg sammen i sofaen.
7. Men så vil jeg helst ut på tur, aller helst sammen med hele familien, gjerne opp i høyden hvor jeg kan få litt utsikt!
8. For deretter å avrunde med en ordentlig hjemmelaget middag og en god Shiraz til, før vi pakker Einar i seng og pakker ut Settlersen, så klart!

Oi, det ble visst 8 ting - nevnte jeg at jeg har vanskelig for å begrense meg? Hm, der runda vi 9, ja!

Og så utfordrer jeg:

Elin - og da fikk du god grunn til å få fart på bloggen din igjen!
Anne Kari - som skriver fortreffelig om små og store betraktninger
Ingunn - som får deg til både å le og gråte med alle historiene om godguttene sine
The Hoffmans - som nå har flyttet hjem igjen til gamlelandet, men holder på den amerikanske tiltaleformen
Sofia - som for tiden er på verdensturne med sin kjære, så her kan det jo ta litt tid før det blir tid til å svare
Sten - som også trenger en grunn til å blogge litt av og til
Ann Kristin - siden jeg nylig oppdaget bloggen hennes og gjerne vil se flere innlegg der

1 kommentar:

TaxiGudrun sa...

Hei på deg. Dette er bare en test.