2008-08-22

Lykken er...

Jeg har fått meg Mac! Den er hvit, liten og nett, klarer seg lang tid om gangen uten strøm, den er superrask og det krasjer (så langt) ikke. Den heter MacBook, og jeg er allerede veldig glad i den!

På den nye, fine MacBook'en min har jeg et supert bildeprogram som lar meg sortere, flagge og sette nøkkelord på bilder, jeg kan opprette faste og dynamiske album, og jeg kan eksportere albumene til Web. Dessverre ikke til Eurofoto, så for øyeblikket er det Picasa som gjelder.

De 466 beste bildene (av ca 1200) fra Peruturen er nå lastet opp på Picasa i forskjellige album.

Selvfølgelig gikk vi tom for batteri på Machu Picchu, derfor er det ikke så mange utsiktsbilder derfra (vi må tilbake!). Og i Amazonas sluttet blitsen å virke, så da var det ikke vits å ta bilder hverken inne eller i regnskogen (som er ganske mørk). Men ellers fikk vi tatt mange fine bilder - håper dere liker de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det jammen mange fine bilder! Reisebuggen kribler litt igjen, kjenner jeg. :) Mac er genialt, iPhoto er jo bare sååå greit å bruke.

Anonym sa...

Fantastiskt vilka fina bilder vännen!
Ser ut som ni hade det väldigt bra.
Kram kram